Hoe verbetert u de klanttevredenheid?

Weet u hoe uw medewerkers met klanten omgaan? Voldoen uw medewerkers aan de verwachtingen voor optimale klanttevredenheid, nog beter, overtreffen zij deze? Loopt uw personeel een stapje harder om de klant dat extra beetje service te verlenen? Het gevoel waarmee klanten en andere relaties uw bedrijf verlaten is bepalend voor de relatie die u met ze opbouwt. In deze tijd van concurrentie binnen e-commerce is het voor veel bedrijven al lastig genoeg om het hoofd boven water te houden. Uw winst zit dan ook in klanttevredenheid. Verbale vaardigheden van medewerkers en backoffice kunnen mogelijk goed zijn, echter hoe deze worden ingezet, vergt wel de nodige zorg en aandacht. Om een voorbeeld te geven: het proberen te winnen van een discussie met een klant in plaats van uit deze valkuil te blijven en naar een reƫle oplossing toe te werken. Ander voorbeeld: het negeren van de emotie van de klant, wat kan leiden tot onnodige frustraties aan beide zijden.

Wat doet MTT bij de training ‘Klantvriendelijkheid’?

Een klantvriendelijkheidstraining van Maarten Tuit Trainingen is speciaal samengesteld voor het ontwikkelen van vaardigheden in klantgericht en servicegericht werken, zodat alle medewerkers een optimale bijdrage leveren aan uw bedrijfsresultaat. Onderwerpen die aan bod komen in deze training zijn onder andere klantloyaliteit.

– Waarom gaat u met klanten om?
– Wat verkoopt u eigenlijk?
– Wat is uw zichtbare en wat is uw onzichtbare product?
– Voordelen van klantvriendelijkheid en natuurlijk veel tips en oefeningen.

Iedere training is op maat en specifiek gericht op de wens en aanwezige problematiek van de opdrachtgever. Met behulp van diverse methoden bepalen onze specialisten waar de verbeterkansen in uw organisatie en bij uw medewerkers liggen. Met behulp van een nulmeting en een achterafmeting laten we u zien wat de resultaten van de training zijn. U zult verbaasd staan van de progressie die een klantvriendelijkheidstraining boekt.

Samen zorgen wij ervoor dat de veranderingen een ruim draagvlak hebben bij uw personeel en binnen uw organisatie.

Informatie aanvragen