Klantenbinding door Closing the deal?

‘Klantenbinding’ of ‘Closing the Deal’ is een belangrijk aspect van de verkoop. Je wilt immers dat de klant uw product of dienst afneemt. Of u nu een verkoopmedewerker bent in een winkel of eigenaar van een kleine onderneming: het overhalen van een klant om je product of dienst te kopen betekent inkomsten voor uw bedrijf en klantenbinding.

Iedereen kan meestal wel iets verkopen, maar naast closing the deal is het ook belangrijk dat het meeste uit een verkoop gehaald wordt. U moet er ook voor zorgen dat klanten bij je terug blijven komen. Deze klantenbinding vergt vaardigheid en veel oefening.

Wat doet MTT bij de training ‘Closing the Deal’?

MTT gaat met u aan de slag om van u een nog betere verkoper te maken. U kunt meestal niet direct tot een verkoop komen. Belangrijk is dus om sfeer te creëren en voorzichtig toe te werken naar het sluiten van de verkoop. Hoe doet u dat zonder dat u gretig overkomt? MTT neemt u bij de hand en laat u ervaren hoe het is als verkoper en als koper, om een realistische sfeer te creëren. Dit alles om de klant voor te bereiden op de daadwerkelijk koopactie. Daarna wordt de closing the deal in gang gezet. Door de juiste vraagstellingen en methodieken te hanteren, wordt het de klant (en verkoper) makkelijk gemaakt de koop te sluiten.

Nadat de deal is gesloten, is het niet klaar. Probeer een zo gunstig mogelijke indruk bij de klant achter te laten, zodat u weet dat hij de volgende keer weer graag bij u komt kopen. Geef de klant mee dat zijn keus inderdaad de beste is en zorg voor een goede nazorg, de follow-up. Zelfs als een klant niet besluit te kopen, probeer hem/haar dan een goed gevoel mee te geven. Waarschijnlijk komt hij/zij de volgende keer dan weer bij u terug.

Bovengenoemde aspecten komen allemaal aan de orde in de exclusieve verkooptrainingen van MTT.

Samen zorgen wij ervoor dat de veranderingen een ruim draagvlak hebben bij uw personeel en binnen uw organisatie.

Informatie aanvragen