Het verschil van zenden en ontvangen

Zenden in plaats van aanvoelen en achterhalen wat de klant wil. Daar zijn de meeste verkopers goed in. Is dat nou werkelijk de juiste manier?Vaak zien verkopers de wereld door hun eigen bril. Zij denken aan de provisie die zij mogelijk kunnen krijgen en niet op de lange termijn, van het mogelijk terugkeren van klanten. Dat is uiterst zonde en ook niet in het belang van het bedrijf. Zeker niet als het gaat om het cruciale imago. Iets wat in de haast van het geld verdienen verrassend genoeg vaak wordt vergeten.

Het moet van twee kanten komen

Hiermee wordt bedoeld dat vriendelijkheid niet altijd gericht naar de medemensen hoeft te zijn. Zoiets moet van twee kanten komen. We kunnen informatie op de goede manier proberen te zenden maar ons niet realiseren hoe zoiets wordt ontvangen. Zo vinden mensen die stotteren het verschrikkelijk als andere mensen hun zinnen afmaken. De zender die de zinnen afmaakt kan het gevoel hebben behulpzaam te zijn terwijl dit totaal niet het geval is.

Denk niet voor jezelf

Daarom is het belangrijk om je te verplaatsen in de schoenen van een ander. De reeds gehoorde wensen van een ander is de motor van het verkoopmatige handelen. Daarbij is het schakelen van eigenbelang naar iemand anders zijn belang cruciaal. Een goedkoper model aanraden en daar zelf minder aan verdienen moet de normaalste zaak van de wereld zijn, omdat mensen deze vriendelijkheid rondbazuinen en persoonlijk ook geneigd zijn terug te keren naar het willekeurige bedrijf.

We moeten ons realiseren dat de P.R je als bedrijf kan maken of breken. Mensen vertellen rond hoe zij zijn geholpen. De kans is dus razend groot dat het bezoekersaantal op het web of fysieke winkel enorm zal stijgen wanneer jij klantgericht te werk gaat. Trainingen van Maarten Tuit helpen daarbij en zijn op de hoogte van alle positieve gevolgen na onze trainingen. Want zeg nou zelf; Hoe vaak gebeurt het nou dat een gladde meneer een auto van 150 PK door je strot gedrukt krijgen, of had je het ook best met 100 PK aangekund? Dit is natuurlijk niet alleen bij autoverkopers het geval. Veel verkopers doen dat op een agressieve manier en denken daarbij niet aan de wensen van de klant. Niet geïnteresseerd luisteren maar louter zenden.

Voor uw bedrijf en haar omzet is dit killing. De kans dat mensen ooit nog zullen terugkomen is nihiel. Empathisch vermogen bezit niet iedereen. Wel is dit voor een groot deel aan te leren door diverse gesprekstechnieken!

Maarten Tuit

Maarten Tuit (Author)

View Post

One thought on “Het verschil van zenden en ontvangen

  1. Thanks for some other great post. The place else may anyone get that kind of info
    in such an ideal way of writing? I have a presentation next week, and I’m at the look for such information.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *